برق انداختن فرش ماشینی در 5 مرحله!

موضوع داغ و جذابی که در این محتوا میخواهیم به آن بپردازیم، موضوع برق انداختن فرش ماشینی است. فرش و موکت یکی از اجزاء مهم در دکوراسیون هستند که البته مرتبا باید آنها را تمیز کنید تا نو بمانند. در واقع فرش ها به خاطر اینکه زیاد در معرض پا خوردن قرار دارند، اگر زود به زود به آنها نرسید و آنها را تمیز نکنید، به مرور زمان سبب می شود از براقیت و درخشندگی فرشتان کاسته شود.

خب اگر شما با این مشکل روبرو هستید، ما اینجا محتوایی تولید کرده ایم که با استفاده از آن می توانید فرش خودتان را مثل روز اول برق بیاندازید و جلوه و نمای آن را برگردانید. برق انداختن فرش ماشینی می تواند با استفاده از مواد  ترفند هایی که در این محتوا به آن اشاره می کنیم انجام شود.

برق انداختن فرش ماشینی با مواد شوینده و محلول های خانگی

اول از همه باید بدانید که برای برق انداختن فرش ماشینی باید ابتدا لکه ها و کثیفی های مخفی بر روی فرش را از بین ببرید و سپس اقدامات مورد نیاز برای براق شدن را انجام دهید. یعنی می توان گفت که گام اولیه برای اینکه فرش ماشینی خود را برق بیندازید، استفاده از محلول های قوی و موثر جهت پاک کردن لکه های فرش می باشد.

در این متن اشاره ای برای پاک کردن لکه ها خواهیم داشت اما می توانید مطلب کاملی که درباره پاک کردن انواع لکه از روی فرش ماشینی نوشته ایم را مطالعه فرمایید و با استفاده از آن بر اساس هر نوع لکه ای، محلول مورد نظر را انتخاب کرده و از شرشان خلاص شوید.

1-     گام اول، رفتن به جنگ لکه های فرش ماشینی!

لکه ها انواع و اقسام گوناگونی دارند و شما باید حواستان باشد که این لکه ها در صورتیکه بلافاصله پاک نشوند، در ادامه از بین بردن آنها کاری بسیار سخت و دشوار برای شما خواهد بود. بهتر است بلافاصله بعد از ریختن لکه بر روی فرش، با استفاده از آّب لکه را به صورت کامل پاک کنید.

اما اگر نتوانستید و شرایط جور نشد، حال می توانید از این محلول ها استفاده کنید تا لکه ها را از بین ببرید:

  •       شامپو فرش به همراه آب؛ برای پاک کردن انواع لکه های تازه کفایت می کند.
  •       آمونیاک به تنهایی؛ برای پاک کردن لکه های قدیمی و برق انداختن فرش ماشینی مناسب خواهد بود.
  •       سرکه سفید؛ برای لکه های جوهر دار و چسبناک بسیار مناسب است.

با این سه محلول می توانید عمده ای از لکه ها بر روی فرش خود را پاک کنید. قبل از هر چیز یادتان باشد که برای تمیز کردن لکه های فرش نباید زیاد از مواد شیمیایی قوی استفاده کنید چون بافت فرش را سست کرده و سبب از بین رفتن پایداری فرش شما خواهد شد. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که بافت فرش ماشینی با فرش دستباف متفاوت است و سعی کنید در مورد فرش های دستباف، کمتر از مواد شوینده و محلول های شیمیایی استفاده نمایید.

2-     گام دوم، تمیز کردن کلی فرش ماشینی با استفاده از شامپو فرش!

شاید بپرسید که چرا نگفتیم به همراه شستشوی فرش، فرآیند پاک کردن لکه ها را هم انجام دهیم!؟ دلیل اصلی که ما ابتدا توصیه می کنیم لکه ها را پاک کنید و سپس به شستشوی آن مشغول شوید، این است که لکه ها سخت تر از آن چیزی هستند که بخواهند با آب و مواد شوینده پاک شوند.

در مورد لکه ها توصیه کردیم موقعی که لکه های شما تازه هستند از شامپو فرش استفاده کنید، اما در مواقعی که لکه کهنه شده باشد یا زیادی چسبناک و سخت باشد، کاری از شامپو فرش بر نمیاید و شما فقط خودتان را خسته خواهید کرد.

اگر به توصیه ما عمل کردید و اقدام به پاکسازی لکه ها کردید، اکنون باید کل متن فرش را شامپو فرش بکشید. استفاده از محلول شامپو فرش به همراه آب قطعا برای شما در تمیز کردن غبار های روی فرش موثر خواهد بود و سعی کنید از شامپو فرش هایی استفاده کنید که دارای کارایی بیشتری هستند. هر چه شامپو فرش بهتر و با غلظت بالاتر طراحی شده باشد، می تواند به بهتر تمیز شدن فرشتان کمک کند.

3-     گام سوم، تمیز کردن ریشه فرش ماشینی!

یکی از مشکلاتی که سبب می شود فرش شما در دید مخاطبان کثیف و کهنه به نظر بیاید، زرد بودن و کثیف بودن ریشه فرش ها است. تمیز کردن ریشه فرش می تواند یکی از گام های اساسی برای برق انداختن فرش ماشینی شما باشد، پس این مرحله را با دقت انجام دهید.

از چند روش می توانید استفاده کنید تا ریشه های خود را سفید کنید و به حالت قبلی خود برگردانید.

روش اول این است که ریشه های فرش را با استفاده از یک شانه و یا برس مرتب کنید و سپس می توانید از خمیر دندان کمک بگیرید. خمیر دندان را روی تک تک تار های ریشه بمالید و خوب دست بکشید تا به همه جای آن راه پیدا کند. موقعی که همه تار های ریشه آغشته به خمیر دندان شدند، مدتی را صبر کنید و قبل از اینکه خمیر دندان به ریشه ها خشک شود، با استفاده از آب ولرم، آنها را شستشو دهید. تبریک می گوییم، ریشه های فرش شما سفید شده اند.

روش دوم هم می تواند موثر باشد. استفاده از سرکه سفید به شما کمک خواهد کرد که ریشه های فرش را سفید کنید. به این صورت که محلول را بر روی قسمت هایی که زرد شده اند می ریزید و بعد از مدتی شستشو می دهید.

4-     گام چهارم، برق انداختن فرش با مخلوط های براق کننده !

برای برق انداختن فرش ماشینی می توانید بعد از سه مرحله ای که خدمت شما عرض کردیم، با استفاده از این دو روش اقدام نمایید:

  •       نشاسته ذرت به علاوه مقداری نمک را مخلوط کرده و بر روی سرتاسر فرش خود بریزید. توصیه می کنیم که تا زمانی که میخواهید فرش خود را از این مخلوط تمیز کنید، بر روی آن راه نروید، چون ممکن است به عمق خاب فرشتان نفوذ کنند و تمیز کردنشان سخت شود. این مخلوط باید برای یک ساعت روی فرش شما بماند و سپس می توانید با استفاده از جارو برقی آن را تمیز کنید.
  •       جوش شیرین را روی فرش ماشینی بپاشید و یک ساعت صبر کنید. سپس می توانید با استفاده از جارو برقی، آن را تمیز کنید.

5-     گام پنجم، برس زدن و جارو کردن فرش ماشینی!

حال نوبت این است که خاب فرش خود را به همان شادابی روز اولش برگردانید اما چگونه؟ شما می توانید بعد از اینکه تمام مراحل بالا را انجام دهید، با استفاده از برس مخصوص فرش و یا برس هایی که در سره های جاروبرقی قرار دارند، پرز ها ( نخ خاب فرش ) را به صورت ایستاده در آورید. اینگونه براقیت فرش شما بیشتر نمایان می شود.

خب تبریک می گوییم، اکنون فرشی دارید که مثل روز اولش شده است و شاید هم بهتر از روز اول! امیدوارم که از این مطلب به اندازه کافی لذت برده باشید و بتوانید از مطالبی که در این محتوا بیان شده است نهایت استفاده را ببرید.