4 تا از اصلی ترین معایب فروش آنلاین فرش ماشینی!

فروش آنلاین محصولات یکی از روش های نوین برای فروش محصولاتی است که با کیفیت و قیمت های مختلف روانه بازار می شود، اما در بستر اینترنت و فضای مجازی این فعالیت انجام می شود. قطعا حضور فروشگاه های آنلاین مختلف در این زمینه سبب شده است که بازار گسترده ای در این جهان پدید آید. در این قسمت از مطالب مجله اینترنتی فرش ارشد میخواهیم درباره معایب فروش آنلاین فرش ماشینی صحبت کنیم که در آن یک سری نکاتی را برای آنها که میخواهند بیشتر از خرید های آنلاین بدانند، بیان کرده ایم.

شاید بارها شنیده اید که میگویند هیچ چیزی بدون عیب نیست، اما به نظر شما چگونه می توان به خرید آنلاین روی آورد؟ آیا فروش آنلاین فرش ماشینی معتبر و قابل اعتماد و اطمینان خواهد بود یا خیر؟ آیا معایب فروش آنلاین بیشتر از مزایای آن است؟

همه این ها سوالات رایجی است که درباره انواع کسب و کار های اینترنتی پرسیده می شود که این بار ما میخواهیم در حوزه فرش ماشینی آن را بررسی کنیم و ببینیم که آیا فروش آنلاین فرش ماشینی می تواند مفید باشد یا خیر؟ لازم به ذکر است ما این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهیم اما به منزله این نیست که شما را از خرید آنلاین باز داریم، بلکه می خواهیم یک سری از مشکلات و چالش های فروش آنلاین فرش ماشینی را بشناسید. در صورتیکه خرید اینترنتی یکی از بهترین و آسانترین روش ها برای خرید مایحتاج زندگی است و به شما توصیه می کنیم که حتما حتما این خرید را تجربه کنید.

آشنایی با معایب فروش آنلاین فرش ماشینی

هر فرآیندی دارای یک سری مزایا و معایبی هست که فقط می توان از روی بیشتر بودن و یا به قول معروف چربیدن مزایا نسبت به معایب، متوجه شد که برآیند یک فرآیند آیا مفید است یا خیر؟ برای همین در مطلبی درباره مزایای خرید آنلاین فرش ماشینی صحبت هایی برای شما ارائه کردیم که توصیه می شود حتما آنها را مطالعه فرمایید.

معایب فروش آنلاین، عبارتند از :

·        غیر قابل ملموس بودن محصول در هنگام مشاهده در فروش اینترنتی فرش

یکی از بارزترین مشکلاتی که همیشه به دنبال فروش آنلاین و اینترنتی خواهد بود این است که کالاها غیر قابل لمس هستند. یعنی مثلا اگر شما داخل یک فروشگاه اینترنتی فرش گشت و گذار کرده باشید و بخواهید خودتان محصول را ببینید و دست بر روی آن بکشید و از نزدیک کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهید، این کار امکان پذیر نیست. البته بسیار از فروشگاه های فرش امکانی را فراهم کرده اند که فیلم واقعی از لمس فرش برای مشتریان گرفته می شود و تصاویری از همه جوانب برای آنها به عرصه گذاشته می شود، ولی باز هم خود مشتری نمی تواند به حس لمس فرش دست پیدا کند.

·        وجود اعتماد کمتر در فروش اینترنتی فرش ماشینی

در فروشگاه های اینترنتی با اینکه محصولات وجود دارند و از اتفاق برند های معتبری هم هستند که به ارائه محصولات خود می پردازند، اما به خاطر عدم فرهنگ سازی در زمینه خرید و فروش اینترنتی بسیاری از مردم اعتقادی به اعتبار این فروشگاه ها ندارند و به همین دلیل اصلا حاضر نیستند اعتماد کنند. اگر متاسفانه برخی از رسانه های بزرگ در کشور ما به این کم اعتمادی اضافه میکنند و همیشه چیزهایی را بیان می کنند که منجر به شکست در خرید اینترنتی شده است. همین شده که بسیاری از خریداران سعی می کنند به جای خرید اینترنتی، خود را به هزاران زحمت، به فروشگاه های واقعی برسانند و محصولات خود را به صورت حضوری بخرند.

·        عدم تحویل کالا به مشتری در لحظه خرید در فروش آنلاین فرش

یکی از معایبی که در فروش آنلاین فرش ماشینی دیده می شود، این است که بعد از خرید کالا، به سرعت نمی توانید محصول خود را تحویل بگیرید. اگر فروشگاه اینترنتی در شهر شما باشد، تا دو سه ساعت و اگر در شهر شما نباشد، با ارسال پستی طی چندین روز برای شما کالای خریداری شده را ارسال خواهند کرد. برخی از مشتریان هستند که صبر ندارند و میخواهند بلافاصله کالای خریداری شده را باز کنند و از آن استفاده نمایند ولی در فروش اینترنتی این قضیه با تاخیر انجام می شود. در خرید فرش ماشینی هم وقتی محصول فرش را سفارش می دهید به این دلیل که اکثر فروشگاه ها محصولات خود را از کاشان و یا در موراد کمتر از مشهد عرضه می کنند، ممکن است روز ها منتظر دریافت فرش خود بمانید.

·        وجود پشتیبانی های ضعیف تر در فروش اینترنتی فرش ماشینی

در فروشگاه های حضوری وقتی شما به فروشگاه برای خرید محصولات سر می زنید، فروشنده در آنجا حضور دارد و می توانید از وی خدمات دریافت کنید و یا درخواست پشتیبانی برای هر محصول داشته باشید. این در صورتی است که در خرید آنلاین شما باید از طریق ابزار های ارتباطی به صورت غیر حضوری ارتباط برقرار کنید که ممکن است برای برقراری تماس با مدیریت فروشگاه معطل شوید.