با انواع فرش ماشینی آشنا شوید! [قسمت دوم]

در مقالات قبلی به موضوع انواع فرش ماشینی کلاسیک اشاره ای داشتیم و اکنون میخواهیم اشاره ای به نوع دیگر از فرش های ماشینی داشته باشیم که به آنها فرش فانتزی گفته می شود.

به این خاطر به این فرش ها هم اشاره می کنیم چون در دوران حاضر سلیقه مردم برای خرید فرش آشپزخانه و اتاق خواب، به سمت فرش ماشینی فانتزی رفته است. فرش های فانتزی در بین تولیدکنندگان هم چند سالی است که باب شده است و این قضیه سبب می شود تبلیغات بیشتری در این حوزه صورت گرفته و فروش فرش های فانتزی روز به روز افزایش یابد.

بهتر است که شما هم با انواع و اقسام فرش ماشینی فانتزی آشنا شوید، این فرش ها به خاطر نوع طرحی که دارند برای محیط های بسته و کوچک مناسب هستند و همچنین می توانید این محصولات را با قیمت مناسب تری نسبت به فرش های ماشینی کلاسیک خریداری نمایید.

آشنایی با انواع فرش ماشینی فانتزی

فرش های فانتزی دارای طرح ها و قالب های گوناگونی هستند که با اسامی مختلف در بازار موجود می باشند. هر فرش فانتزی ماشینی دارای ویژگی های خاصی است و بر اساس ویژگی هایی که دارد، نام گذاری می شود. این مطلب به شدت برای شما که علاقه به فرش های فانتزی دارید، توصیه می شود.

انواع فرش فانتزی عبارتند از:

  •       فرش شگی ماشینی

یکی از محبوب ترین فرش های فانتزی که در صنعت فرش به تولید میرسد، فرش شگی است. فرش های شگی ماشینی بر اساس یک ویژگی خاص که آن بلند بودن پرز است به تولید می رسد. فرش های شگی دارای پرز های ضخیم و بلندی هستند که سبب می شود شما بتوانید با راه رفتن و یا لمس آنها حس نرمی و لطافت را تجربه کنید.

فرش های پرز دار را معمولا به صورت تک رنگ می بافند، چرا که مشتریان بیشتر طرح های ساده و تک رنگ از این فرش های ماشینی را می پسندند. طرح های ساده معروف در این زمینه فرش های شگی سیاه و سرمه ای هستند که یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استفاده در آشپزخانه و یا اتاق خواب می باشند.

فرش های شگی به غیر از زیبایی در عین سادگی که دارند، با مشکلاتی هم روبرو هستند. مشکلاتی که این سری از فرش های ماشینی دارند، این است که به خاطر پرز بلند، تمیز کردن آنها گاهی اوقات بسیار سخت است و برای همین باید خیلی زود به زود آن را تمیز کنید. استفاده از این فرش ها در مکان هایی که ممکن است زود به زود کثیف شوند، توصیه نمی شود.

  •       فرش شنل ماشینی

فرش شنل برخلاف فرش های شگی می باشد و دارای تنوع طرح است. در فرش های شگی تنوع بالایی دیده می شود که به علت داشتن پرز های کوتاه تر می توانند طرح های پیچیده تری بر روی این فرش های ماشینی پیاده سازی کنند. فرش های ماشینی شنل در تعداد شانه و تراکم پایین تر بافته می شوند، این کار سبب می شود که هم قیمت مناسب تری داشته باشند و هم اینکه دارای نرمی و لطافت بیشتری نسبت به دیگر فرش های ماشینی موجود در بازار باشند.

فرش های کلاسیک معمولا با تعداد شانه بالاتر بافته می شوند، زیرا در آن فرش ها ظرافت مهم تر از لطافت و نرمی فرش های ماشینی است.

  •       فرش سه بعدی ماشینی فانتزی

فرش ماشینی سه بعدی در واقع فرش هایی هستند که به صورت فانتزی و با استفاده از طراحی های سه بعدی به بازار عرضه می شوند. این فرش ها به خاطر ظاهری که دارند، نمای سه بعدی داخل فرش بیشتر جلوه می کند و به همین دلیل شما می توانید از این طرح ها برای افزایش زیبایی و منحصر به فرد بودن یک فضا استفاده نمایید.

فرش های سه بعدی معمولا به صورت 500 شانه و پایین تر بافته می شوند و به همین دلیل مثل بقیه فرش های فانتزی دارای نرمی و لطافت خاص خود هستند. فرش های 500 شانه چیزی در حدود 13 سانتی متر ضخامت دارد و سبب می شود که با راه رفتن بر روی این فرش ها، نرمی و لطافت آن را احساس نمایید.

بهتر است بخوانید: 7 مزیت خرید آنلاین فرش ماشینی

  •       فرش کودک ماشینی

فرش کودک یکی از پرفروش ترین انواع فرش ماشینی می باشد که به صورت فانتزی بافته می شود. فرش های کودک فرش هایی با رنگ بندی و طرح های شاد و جذاب هستند و مناسب برای کودکان و نوجوانان می باشند. این فرش ها را می توانید در اتاق های عزیزان و فرزندان دلبند خود پهن کنید و محیط آنها را با استفاده از یک فرش، شاد و جذاب نمایید.

فرش های کودک باید چندین ویژگی را در کنار هم داشته باشند تا برای استفاده مناسب باشند. اول اینکه باید دارای نرمی و لطافت بالایی باشد، چرا که فرزندان شما وقتی در اتاق خود بازی می کنند، به علت سفتی فرش ها، با مشکلات عضلانی روبرو نشوند. دوم اینکه باید دارای خاصیت ضد حساسیتی باشد. به این علت که از انواع الیاف مصنوعی برای تولید فرش های ماشینی استفاده می شود، برخی از این الیاف گازهایی را از خود متصاعد می کنند که سبب ایجاد حساسیت می شود.

برای برطرف شدن این موضوع از الیافی استفاده می کنند که بدون حساسیت باشد که معمولا برای این نیاز الیاف پلی استر و پلی پروپیلن مناسب خواهند بود.

  •       گلیم فرش فانتزی ماشینی

کلا گلیم فرش ها از قدیمی ترین زیر انداز های ساخته دست بشر حساب می شوند که دارای ظاهری ساده و سخت هستند. این فرش ها بدون پرز بافته می شوند و به همین خاطر با کم ترین قیمت نسبت به بقیه انواع و اقسام فرش در بازار به عرضه می رسند. گلیم فرش ها با الهام از طرح های دستباف انواع گلیم طراحی و بافته می شوند. اگر چه این طرح ها ساده هستند اما دارای رنگ بندی های سنتی و شاداب مثل لاکی، کرم و گردویی هستند. اگر به دنبال این هستید که از فرش هایی با طرح های سنتی استفاده نمایید، انواع گلیم، گبه، گبه عشایری و جاجیم برای شما مناسب تر خواهند بود.

نتیجه گیری اینکه دوست داشتیم در کل با انواع اسم هایی که در بازار فرش ماشینی فانتزی می شنوید آشنا شوید و بتوانید راحت تر انتخاب خود را از بین دنیای فرش های ماشینی متمایز کنید.