5 گام برای جابجایی راحت فرش ماشینی در اسباب کشی

بسیاری از ما هستیم که برای یکبار هم که شده، اسباب کشی و جابجایی وسایل منزل را تجربه کرده ایم. یکی از اجزایی که در بین اسباب کشی باید خیلی مراقب آن باشیم، در کنار دیگر اجزائ دکوراسیون، فرش ماشینی می باشد. این کالا به خاطر اینکه دارای قیمت بالایی است و جزء کالاهای گرانبها به حساب می آید، نباید در حین جابجایی آسیب ببیند.

شما اگر خواسته باشید فرش ماشینی ، قطعا باید مبلغی بالغ بر 2 الی سه میلیون تومان هزینه کنید. البته این رقم برای خرید فرش های دستباف بسیار بیشتر است و به این نتیجه میرسیم که آسیب جزئی به این کالا سبب ضرر جدی به شما خواهد شد.

با یک سری نکاتی که برای شما آماده کرده ایم، می توانید بدون اینکه آسیبی به فرش ماشینی شما وارد شود، اسباب کشی را انجام دهید و خیالتان راحت باشد که برای فرش های ارزشمند شما اتفاقی پیش نخواهد آمد.

جابجایی و حمل فرش ماشینی در اسباب کشی

در کشور ایران به این دلیل که مهد فرش در جهان است، استفاده از انواع و اقسام فرش ها رایج است، فرش ماشینی هم که به خاطر قیمت مناسبی که دارد تقریبا در همه خانه ها دیده می شود، حال می تواند با طرح های کلاسیک باشد یا با طرح های مدرن و فانتزی.

کشور ایران از نظر تولید فرش در جهان در رتبه نخست قرار دارد و بنابراین قیمت فرش در ایران بسیار مناسب تر و ارزانتر از قیمت آن در دیگر کشور هایی است که خودشان تولید کننده فرش نیستند. با این حال که قیمت فرش در ایران مناسب تر از بقیه کشور ها است ولی برای خرید جزء کالاهای گرانبها می باشد، پس هر کاری می کنید باید در جهت حفظ سلامت و ماندگاری این کالای گرانبها باشد.

در مقوله اسباب کشی به خاطر اینکه جابجایی صورت می گیرد، خطرات برای فرش ها بیشتر است، به همین دلیل در این فرآیند باید یک سری از نکات رعایت شود تا شما بدون مشکل باربری فرش خود را انجام دهید.

باید ها و نباید ها در جابجایی فرش ماشینی در اسباب کشی

این سری نکاتی را که در اختیار شما قرار می دهیم با استفاده از تجربه های قبلی بیان می شود و همه این مطالب در این جهت است که بتواند به شما در اسباب کشی فرش کمک کند.

آنچه در اسباب کشی و حمل و نقل فرش باید انجام دهید:

  •      

    گام اول دقیقا در محل جدید است! محل را برای فرش خود تمیز کنید.

وقتی میخواهید فرش خود را از محلی به محل دیگر انتقال دهید، حتما حتما باید محلی که قرار است فرش را به آنجا ببرید، تمیز شده باشد. اگر زیر فرشی که پهن می کنید، خاک و گرد و غبار قرار داشته باشند، سبب می شود که بافت زیرین فرش شما از بین برود و از این نظر به فرش شما آسیب جدی وارد خواهد شد.

  •       گام دوم، تمیز کردن فرش قبل از جابجایی است.

بهتر است قبل از هرگونه اقدامی برای جابجایی فرش، آن را تمیز کنید. این کار برای شما دو مزیت خواهد داشت یکی اینکه سبب می شود فرش شما در محل جدید تمیز باشد و دوم سبب می شود در مدتی که در حین جابجایی است، سالم تر بماند. وجود غبار و گرد و خاک در فرش ها در صورتی که برای مدت طولانی پاک نشوند، سبب می شود که فرش شما به مرور زمان رنگ های خود را به خاطر پوشش غبار ها از دست بدهد و به سمت کهنگی برود.

  •       گام سوم، پیدا کردن بهترین راه برای جابجایی فرش است.

به نظر شما بهترین راه برای جابجایی فرش چیست؟ باید آن را تا کنیم یا به صورت لوله شده آن را جابجا کنیم؟ احسنت! درست حدس زدید، بهترین راه برای اینکه فرش را جابجا کنید، این است که فرش ماشینی خود را به صورت لوله شده در بیاورید. وقتی فرش خود را لوله کنید، هم برای جابجایی راحت تر است و هم در بین حمل و نقل با فشار کمتری روبرو خواهد شد.

  •       گام چهارم، بارگذاری بهینه فرش در ماشین باربری خواهد بود!

بعد از اینکه تمام فرش های خود را اعم از کوچک و بزرگ به صورت لوله شده در آوردید، حال بهتر است که فکری برای گذاشتن فرش در داخل ماشین حمل بار کنید. دقت داشته باشید قرار گیری فرش در ماشین باید به گونه ای باشد که کمترین آسیب و فشار به این فرش ها وارد نشود. مثلا بهترین مکان ها برای قرار گیری فرش ها، این است که آن را در گوشه های ماشین قرار دهید. از قرار دادن هرگونه وسیله بر روی فرش ها خودداری نمایید.

  •       گام پنجم، ضدعفونی کردن فرش ماشینی است!

قبل از اینکه فرش را داخل منزل پهن کنید، سعی کنید آن را حتما ضد عفونی کنید. ضد عفونی معمولا به پشت فرش صورت می گیرد و از این راه می توانید قسمت هایی از خاب فرش را هم ضد عفونی کرده باشید. البته اگر گام اول فرآیندی که برای شما نوشتیم را انجام دهید، نیازی نیست کل فرش خود را ضد عفونی نمایید.